De gunfactor die ons portfolio presentaties liet groeien

De gunfactor die onze portfolio presentaties liet groeien

Jaren geleden zetten wij de eerste stappen met ShareAll.

Zoals voor iedere kersverse ondernemer, was het voor ons toen ook erg belangrijk een basisportfolio op te bouwen. Niet alleen omdat we stonden te popelen om voor anderen aan de slag te gaan, maar ook om anderen te laten zien wat we kunnen.

Maar hoe bouw je een presentatieportfolio op, als je pas net begint?

De gunfactor: die helpt je verder!

Nog niet zo lang geleden was ‘X-factor’ het magische woord. Als je de X-factor hebt, onderscheid jij je met je werk van anderen.

Inderdaad, dat is belangrijk. Maar minstens zo belangrijk voor een startende en gevorderde ondernemer is de gunfactor. Die heb je hard nodig om jouw ideeën tot leven te brengen!

De start van ons Prezi portfolio

Toen wij startten met ShareAll, hadden wij gelijk een aantal opdrachtgevers die ons een opdracht gunden.

Ook al waren we nog niet zo ervaren toen, zij hadden vertrouwen en gaven ons een akkoord op onze eerste offertes. Door hun gunfactor, groeiden wij snel naar een belangrijke basis.

Een basis waarmee we vervolgens mooi bij andere bedrijven binnenkwamen.

Geef op jouw beurt ook anderen de kans

Wij zijn onze eerste opdrachtgevers (in het Sprookje van ShareAll lees je wie dat zijn) nog steeds dankbaar voor die eerste opdrachten: die hebben ons veel gebracht!

We hebben zelf ervaren wat het betekent wanneer anderen je iets gunnen en daarom doen wij dat zelf ook. Niet alleen is het voor een andere, nieuwe ondernemer fijn wanneer wij hem of haar in vertrouwen nemen. Iedere keer wanneer wij met een nieuw iemand samenwerken, vernieuwen we ook onszelf.

Mensen iets gunnen, werkt dus ook heel verfrissend voor je eigen bedrijf!

Geven en nemen

Tel niet op of af: geven doe je op gevoel!

Het leven is geven en nemen. Het is een oersaai cliché, dat weten we. Maar het is wel echt waar.

Wij denken alleen niet dat het de bedoeling is dat je alle momenten waarop je geeft en neemt tegen elkaar af moet zetten. Dat je nauwkeurig bijhoudt wat en hoe vaak je iets geeft, om vervolgens te verwachten dat je hetzelfde terug krijgt.

Volgens ons werkt het alleen wanneer je het doet op gevoel. Voelt het goed om te geven? Dan gewoon doen. Durf je dat? Dan komt het uiteindelijk, in welke vorm dan ook, bij je terug!

Het resultaat: een heerlijke roze olievlek

Wij werken graag met de gunfactor, die werkt voor ons altijd!

Niet voor niets hebben we een mooi portfolio met leuke klanten opgebouwd. Geef jij, dan even anderen ook. Zo ontstaat een vruchtbaar netwerk dat je bedrijf levendig maakt en houdt.

Of in ons geval: een heel positieve roze olievlek die ShareAll haar bestaansrecht geeft!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *