Kijken met andere ogen

Kijken met andere ogen

Betere presentaties krijg je door te kijken. Kijken met andere ogen naar je je publiek, je boodschap, je presentatievorm en vooral je verhaal. Tot je het ziet.

Kijken naar je publiek

Heb jij wel eens kritisch gekeken naar je publiek. Weet jij hoe je publiek zich voelt wanneer ze naar je verhaal luisteren en naar jouw presentatie kijken? Wat wil jij dat je publiek voelt? Op het moment dat je het antwoord op deze vraag weet, kun jij dit ook voor hen creëren. Stel jezelf in hun positie, ga letterlijk in hun stoel zitten en bekijk je presentatie met andere ogen. Ik ben benieuwd wat jij hierna aan jouw presentatie zult veranderen.

Kijken naar je boodschap

Weet jij precies wat jij met je presentatie duidelijk wil maken? Heb je jezelf ooit afgevraagd of dit daadwerkelijk uit jouw presentatie naar voren komt? En weet je het niet zeker; waarom zou je het na afloop van je presentatie niet aan je publiek vragen? Het antwoord zou je kunnen verrassen

Kijken naar je presentatievorm

Waarom gebruik jij je huidige presentatietool? Ondersteunt dit tool je verhaal of gebruik je het als spiekbrief? Wil jij dat je publiek je presentatie leest of beleeft? Heb je ooit overwogen om voorwerpen te gebruiken, je publiek bij je presentatie te betrekken of alleen maar afbeeldingen te gebruiken? Ben jij benieuwd wat dit met je presentatie doet?

Kijken met andere ogen naar je verhaal

Als je zelf naar je presentatie zou moeten luisteren, hoe lang zou jij dan geboeid blijven? Wat zou jou na één week nog bijgebleven zijn van je eigen presentatie? Zou het antwoord je mee of tegen vallen?

Durf jij jezelf en je presentatie met andere ogen te bekijken? We zijn benieuwd!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *